W sierpniu pojechaliśmy z naszym owczarkiem podhalańskim Bystrą, do Gospodarstwa Pasiecznego  "Sądecki Bartnik"sp. z o.o. w Stróżach  - tym razem na dłużej, z noclegiem. Z przesympatycznymi pracownikami tego gospodarstwa poznaliśmy się parę lat temu na Dniach Grunwaldu i od tej pory podtrzymujemy naszą znajomość.

Po drodze najpierw zwiedziliśmy Zamek Królewski w Chęcinach.  Bardzo, in plus, się on zmienił w ciągu ostatniego okresu. Niestety z Bystrą nie mogliśmy wejść na teren zamku, dlatego mieliśmy z nią na zmianę „dyżur” pod bramą wejściową. Szkoda, ponieważ zawsze sprzątamy po Bystrej a podhalany są z natury spokojnymi psami i cieszą się dużym zainteresowaniem wielu osób - nie wiemy, co by mogły uszkodzić w zamku. Trudno, szanujemy wolę właścicieli tego pięknego obiektu.

Następnie udaliśmy się do Europejskiego Centrum Bajki im. Koziołka Matołka w Pacanowie. Tu spotkało nas rozczarowanie. Myśleliśmy, że obiekt jest większy i ma więcej atrakcji na świeżym powietrzu. Niestety, ogród jest mały, aczkolwiek uroczy. Na jego teren mogliśmy wejść z Bystrą, za co jeszcze raz dziękujemy obsłudze.

Podróż do „Sądeckiego Bartnika” trochę nas wszystkich wymęczyła, ponieważ były w tym dniu (jak i podczas całego naszego pobytu) upały. Na szczęście klimatyzacja chłodziła w samochodzie atmosferę, a Bystra nie jest wymagającym psem. Dobrze znosi podróże, nawet te dłuższe. W „Sądeckim Bartniku” dostaliśmy bardzo ładny pokój (szkoda, że bez balkonu, na którym lubi przebywać Bystra). Naszej podhalance bardzo spodobał się pobyt: zwiedzała z zainteresowaniem Park Zarembów wraz z bardzo ciekawą ścieżką edukacyjną (chyba nawet zaczęła uczyć się czytać ), z zainteresowaniem zwiedziła muzeum, Zwierzyniec, nawet spróbowała inhalacji w API-domku (niestety, z powodu upału, szybko je zakończyła wybierając chłodniejszy pobyt na zewnątrz). Śniadania jedliśmy (razem z Bystrą) w restauracji „Bartna Chata” a kolacje w Gnieździe. Gdy obsługa dowiedziała się, że mąż jest weganem, zadała sobie trud przygotowania czegoś „jadalnego” dla męża, czym bardzo mile nas zaskoczyła. W „chwilach wolnych” zwiedzaliśmy bliższą i dalszą okolicę – ciekawe architektonicznie cmentarze z I Wojny Światowej, pływaliśmy kajakiem po jeziorze Klimkowskim (bez Bystrej, której zupełnie nie interesuje woda, poza tą do picia, nawet w upały),… Główną atrakcją naszego pobytu w „Sądeckim Bartniku” było Miodobranie Nocą. Po raz pierwszy mieliśmy okazję odwirować miód z plastra i napić się go „jeszcze ciepłego”. Jest pyszny! Bystrej miodobranie nie interesowało, wybrała kość, nagrodę za dobre sprawowanie. Wyjeżdżając, zrobiliśmy zakupy w „Miodowej Spiżarni” (wyśmienite miody z całego świata, miody pitne, piwa miodowe i wiele innych produktów pochodzenia pszczelego np. kosmetyki, leki, lizaczki dla dzieci – nasza Zosia je uwielbia). W sklepie ze sprzętem pszczelarskim kupiliśmy „drobiazgi” do powieszenia jako ozdoba na tarasie. Polecamy wszystkim „Sądeckiego Bartnika”: można tu wypocząć, zrelaksować się, jego pracownicy są przesympatyczni (wszyscy!), bardzo przyjaźnie nastawieni do psów. I oczywiście można wypróbować tu miodów z całego świata oraz dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy o pszczelarstwie.

"Sądecki Bartnik"

06 sierpnia 2018
aroniowadolina, domowa hodowla owczarka podhalańskiego, polski owczarek podhalański z rodowodem, rasowy podhalan, ZKwP, FCI, owczarek informacje, Tatra Shepherd Dog, Polnischer Berghund, Tatra Mountain Sheepdog, Podhalaner, puppies, mioty, owczarek podhalański zdjęcia, kennel, owczarek podhalański porady, owczarek podhalański opis, owczarek podhalański wystawy, owczarek podhalański szczeniaki, pies dla dzieci, stróż domu, pies zrównoważony, pies łagodny, spokojny pies stróżujący, pies pasterski, owczarek tatrzański, pies górski, podhalan, dog breeding, Tatras, hodowla psów rasowych owczarka podhalańskiego, karmy, owczarek podhalański opis rasy, hodowla owczarków podhalańskich, Guardian Dogs, owczarek podhalański szczenięta, pies do obrony rodziny, pies lubiący podróże, pies niewymagający, pies lubiący towarzystwo, pies do ogrodu, pies łatwy w utrzymaniu, hodowla owczarków podhalańskich na Mazowszu

RODO: Na podst. art. 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, każda osoba odwiedzająca tą stronę internetową, poprzez okoliczność podania swoich danych osobowych, wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celu umożliwienia udzielenia przez administratora odpowiedzi na zadane pytanie oraz ewentualnie w celu udzielenia późniejszych informacji o kwestiach związanych z hodowlą Aroniowa Dolina. Informujemy, iż: 1) administratorem przekazanych nam danych osobowych i osobą kontaktową w sprawie ich przetwarzania jest Dorota Pogorzelska-Budek; 2) celem przetwarzania danych osobowych jest umożliwienie udzielenia przez administratora odpowiedzi na zadane pytanie oraz ewentualnie udzielenie późniejszych informacji o kwestiach związanych z hodowlą Aroniowa Dolina – podstawę prawną stanowi zgoda zainteresowanej osoby na przetwarzanie swoich danych osobowych w w/w celach; 3) udostępnione dane osobowe nie będą podlegały udostępnieniu podmiotom trzecim; 4) udostępnione dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi lub informacji o hodowli Aroniowa Dolina lecz nie dłużej niż przez okres trwania tej hodowli; 5) osobie zainteresowanej przysługuje prawo dostępu do treści danych osobowych jej dotyczących, oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do bycia powiadomionym o sprostowaniu lub usunięciu danych osobowych lub o ograniczeniu przetwarzania, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj.: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych; 6) podanie danych osobowych jest dobrowolne; 7) udostępnione dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.